FRIEZE NEW YORK

Instituto de Visión is pleased to announce a solo show of Colombian artist Wilson Díaz at FRIEZE New York

Wilson Díaz’s work is informed by the complex sociopolitical context of Colombia. His practice includes music, painting, performance, photography, and video. While the range of mediums is broad, Díaz’s oeuvre is unified by his commitment to exploring the tensions inherent within local imaginaries and specifically by interrogating the representation of violence in the mass media. In capturing intimate moments and tracing complex constellations of human and political influence, his art offers persuasive alternatives to conventional perceptions shaped by ideology and propaganda. 

Díaz is one of Colombia’s most relevant artists. His work has been a constant influence for local artists, and has helped to construct the landscape of contemporary art in the region. His body of work can be read as a non-linear historical narrative that explores the multiple tensions, conflicts and believes, in a region that can only be explained by the mystics and poetics of art. Through the repetition of form and in a self-reflective exercise constantly present in his practice, Díaz recreates the process of re-circulation and appropriation of images. 

 

El trabajo de Wilson Díaz tiene como fundamento el complejo contexto sociopolítico de Colombia. Su práctica incluye música, pintura, fotografía y video. Si bien la gama de medios es amplia, la obra de Díaz está conectada por su compromiso permanente con explorar las tensiones inherentes dentro de los imaginarios locales y específicamente al cuestionar la representación de la violencia es medios de comunicación. Al capturar momentos íntimos y rastrear contestaciones complejas de influencia humana y política, su arte ofrece alternativas persuasivas a las percepciones convencionales moldeadas por la ideología y la propaganda. 

Díaz es uno de los artistas más relevantes de Colombia. Su trabajo ha sido influencia constante para otros artistas locales y ha ayudado a construir el paisaje del arte contemporáneo en la región. Su obra puede leerse como una narrativa histórica no lineal, que expone las múltiples tensiones, conflictos y creencias en una región que solo puede ser explicada por la mística y la poética del arte. A través de esta repetición  de forma y en un ejercicio de autorreflexión constantemente presente en su práctica, Díaz recrea el proceso de re-circulación y apropiación de imágenes.