Carlos Motta entre las 15 mejores exhibiciones en los Estados Unidos

29 de Diciembre de 2016

Histories for the Future por Carlos Motta, uno de los artistas representados por el Instituto de Visión, ha sido seleccionado entre las 15 mejores exhibiciones en Estados Unidos. Histories for the Future se está exhibiendo en Pérez Art Museum Miami de julio 2016 a enero de 2017.

Histories for the Future by Carlos Motta, one of the artists represented by the Institute of Vision, has been selected among the 15 best exhibitions in the United States. Histories for the Future is being exhibited at Perez Art Museum Miami -from July 2016 to January 2017.

Luis Ernesto Arocha

20 de Noviembre de 2016

Luis Ernesto Arocha, parte del programa de Visionarios del Instituto de Visión, fue un cineasta y productor colombiano que estuvo de moda durante la década de los 70. Una de sus filmaciones, La Ópera del Mondongo, denunciba los males endémicos de la ciudad la cual marcó un momento en la vida fílmica de Colombia.  Los ‘objetos de arte’ y los proyectos de arquitectura le valieron premios nacionales a Arocha. Hace poco, en septiembre 2016, se presentó una retrospectiva de la obra de Arocha en el MAMB.

Luis Ernesto Arocha, part of the Visionaries program of the Institute of Vision, was a Colombian architect, filmmaker and producer who was in fashion during the 70's. One of his film productions, La Ópera del Mondongo, denounced the endemic evils of the city, and which production marked a moment in the film life of Colombia. The 'objects of art' and the architectural projects grant Arocha national awards. Recently, in September 2016, a retrospective of Arocha's work was presented at MAMB.

El rol del arte durante el acuerdo de paz

1 de Noviembre de 2016

Los artistas no dudaron en expresar su apoyo en el pasado acuerdo de paz en Colombia. El Instituto de Visión fue uno de los espacios comprometidos en señalar un futuro colombiano antiviolento. Los cofundadores María Wills y Beatriz López coincidieron en que el arte tiene el potencial, y en gran medida la responsabilidad, de influir en la política. De ahí la importancia para ellas, así como para muchos otros artistas, de comprometerse con un mensaje claro dirigido a la sociedad colombiana.

Artists did not hesitate in voicing their support in the past on-going peace deal in Colombia. Instituto de Visión was one of the spaces committed in pointing at an antiviolent Colombian future. Cofounders María Wills and Beatriz López agreed that art has the potential, and to a large extent the responsability, to influence politics, hence the importance for them, as well as many other artists, in committing with a clear message directed towards Colombian society.

ArtBo cada día más fuerte

27 de Octubre de 2016

ArtBo es una feria de arte que funciona como una plataforma que promueve artistas, un lugar donde todo se trata de hacer descubrimientos. ArtBo ha crecido exponencialmente, y una prueba de su crecimiento es la presencia de Mama -una galería establecida en Los Angeles-, lo que significa que el mercado latinoamericano se está extendiendo más allá de Miami. Durante ArtBo 2016, presentaciones fenomenales de grupos fueron presentadas como la del Instituto de Visión, centrada tanto en artistas jóvenes -como Otto Berchem- como en redescubrir artistas como el fotógrafo Fernell Franco -lo que ellos llaman Visionarios.

ArtBo is an art fair that works as a platform that promotes artists, a place where all is about making discoveries. ArtBo has been growing exponentially, and a proof of its growth is the presence of Mama -a LA-based gallery-, meaning that Latin American market is extending beyond Miami. During the ArtBo 2016, phenomenal group presentations were introduced as the one held by Instituto de Visión, focused both on young artists -such as Otto Berchem- and on rediscovering artists like the photographer Fernell Franco -what they call "Visionaries."

At Basel’s Liste Fair, a More Eclectic Sampling of Art

21 de Junio de 2016

La galería colombiana Instituto de la Visión trajo el increíble trabajo del artista brasileño Marlon de Azambuja, uno de los investigadores artísticos más dedicados a la arquitectura moderna, con una serie de trabajos inspirados por Bernd y Hilla Becher. La galería también exhibió el trabajo de un joven pintor colombiano, Sebastian Fierro, quien en tres años ha evolucionado de hacer paisajes estéticamente oscuros y fríos a la multiplicidad de capas y pinturas textarudas.

Colombian gallery Instituto de Vision brought incredible work by Brazilian artist Marlon de Azambuja, one of the most dedicated artistic researchers on modern architecture, with a series of works inspired by Bernd and Hilla Becher. The gallery also exhibited work by a young Colombian painter, Sebastian Fierro, who in three years has evolved from making dark, cold aesthetic landscapes to multi-layered, textured paintings.

Instituto de Visión gana premio a mejor stand en Frieze 2016

15 de Junio de 2016

El Frieze Stand Prize 2016 ha sido concedido a dos presentaciones sobresalientes en la sección principal de la feria. Foto de frieze.com

The Frieze Stand Prize 2016 has been awarded to two outstanding presentations in the main section of the fair. Photo by frieze.com

Artistas de Instituto de Visión en la 32 Bienal de Sao Paulo

15 de Mayo de 2016

¡Felicitamos a nuestros artistas: Alicia Barney, Carolina Caycedo y Carlos Motta! Seleccionados para mostrar su trabajo en la 32 Bienal de Sao Paulo.

We congratulate our artists: Alicia Barney, Carolina Caycedo and Carlos Motta! who were selected to showcase their work at the 32 Biennial of Sao Paulo.

Fernell Franco, Cali Clair-Obscur

27 de Febrero de 2016

Retrospectiva de Fernell Franco en la Fundación Cartier – París, curada por María Wills y Alexis Fabry.

Fernell Franco's Retrospective on the Fondation Cartier - Paris, curated by María Wills and Alexis Fabry.

From February 6 to June 5, 2016, the Fondation Cartier pour l’art contemporain will present for the first time in Europe a comprehensive retrospective of the work of Fernell Franco, a major yet still under recognized figure of Latin American photography. A photojournalist by profession, Fernell Franco developed a powerful personal body of work that addressed the precarious and conflicted nature of urban life in Cali, the city where he lived and worked for most of his career. The exhibition will bring together 140 photographs from 10 different series he produced between 1970 and 1996. It will also reveal the importance of Fernell Franco’s work within a broader cultural context, as part of the vibrant art scene that emerged in Cali at the beginning of the 1970s, marked by a spirit of collaboration amongst a diverse community of artists. Representative of the artists who emerged at this time, Oscar Muñoz has been commissioned by the Fondation Cartier to create a work specifically for the exhibition as a tribute to Fernell Franco and a remembrance of their fruitful artistic collaborations.